четверг, 24 января 2019 г.

Урок з природознавства 3 клас

Презентація https://drive.google.com/open?id=1IolvnKjP23QJJ6Pfjd0gGl5Y0H2ZTgdA
Фото https://drive.google.com/open?id=1olFi6sRFVMsk6ePUWSz3mpSzGldAEYfh

Тема: Прісні водойми 
Мета: формувати уявлення про прісні водойми;
           збагатити  уявлення про  рослинний і тваринний світ водойм;
           розвивати  спостережливість, уяву; виховувати бережне 
           ставлення до її багатств.
Тип уроку: комбінований, з елементами використання інтерактивних
                    технологій та з мультимедійною підтримкою.
Обладнання: ілюстрації річок,озер,рослин,тварин. 
Хід уроку
І.Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Весняний він і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Поверніться обличчям до гостей
І лагідно промовте : ,,Добрий день’’ 
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
Який зараз  місяць?
Яке сьогодні число?
А зараз наш Гідрометцентр підіб’є підсумки спостережень за погодою протягом дня.
Яким є сьогодні стан неба?
Якою є температура повітря?
Яким є напрям вітру?
Чи є сьогодні опади?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
     1.Індивідуальна перевірка. (Картки)
     2.Мозковий штурм.(Фронтальна перевірка)
- Яку місцевість називають луками?
- Назвіть рослини,які ростуть на луках?
- Які тварини тут живуть? Чому?
- Чому на луках багато комах?
- Назвіть тварин,які з’являються  на луках у пошуках корму.
- Яке значення на луках мають ґрунтові  бактерії і гриби?
- Як живі організми пристосувалися до життя на луках? Наведіть приклади.
- Доведіть,що луки – природне угруповання
 ІV. Актуалізація опорних знань.
-         Якщо  ви  правильно відповісте на мої запитання , то зможете  дізнатися тему уроку.
1. Водойма,створена людиною. ( Ставок)
2. Наймілкіше море в Україні. ( Азовське)
3. Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода. ( Джерело)
4. Синя стрічка блищить,
    щось тихенько гомонить
    і біжить собі, біжить,
   не зупиниться й на мить. ( Річка)
5. Частина океану,яка врізається в сушу. ( Море)
6. Природна заглибина на суходолі, заповнена водою.(Озеро)
7. Ділянка надмірно зволоженої земної поверхні. (Болото)
8. На Землі їх чотири – найбільший Тихий.( Океан)
-    На які групи можна поділити ці водойми?
-         Які водойми називають прісними? Які – солоними?
-         Назвіть прісні водойми свого краю.
V. Повідомлення теми і завдань уроку.
-         Сьогодні на уроці ми розглянемо тему «Прісні  водойми» 
VІ. Оголошення очікуваних результатів
-         Чого ви очікуєте від уроку
 «Незакінчене речення»      На уроці я дізнаюся…  
VІІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
    1.Розповідь учителя ( з мультимедійною підтримкою)
    2.Пошукова робота. Хвилинка – цікавинка. (виступи дітей: цікаві розповіді про рослин  і тварин водойми)
VІІІ. Фізкультхвилинка.
ІХ.  Осмислення знань учнями.
     1.Робота з підручником.
Опрацювання  статті  «Прісні  водойми»
2.Діти читають текст,потім частина дітей відтворюють малюнок з підручника про прісні водойма,а інші відповідають на запитання.
3.Узагальнення та систематизація знань учнів.
-   Які водойми називають прісними?
-   Назвіть рослини водойми, які запам’ятали .
-   Яке значення рослин у цьому природному угрупованні?
-   Наведіть приклади рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин.
-   Які тварини очищають водойму від залишків живих організмів?
-   Наведіть приклади зв’язків між рослинами і тваринами водойми; між тваринами різних груп.
-   Наведіть приклади пристосування живих організмів до життя у водоймі.
-   Доведіть, що водойма – природне угруповання.
4.Робота в парах . Гра  «Хто тут зайвий»
Скласти ланцюги живлення  у прісній водоймі, та  визначити, хто або що зайве і чому. 
Мікроскопічні водорості          рачки             карась       бобер          видра. ( Бобер) 
Личинки комах             лящ             щука            нутрія. ( Нутрія) 
Осока             рогіз             ставковик                   хохуля. ( Рогіз) 
Комар            жаба             лелека             товстолобик . ( Товстолобик).
5.Робота в групах .
Які дії людей можуть зруйнувати водойму як природне угруповання?
1гр. сільське господарство
2гр. промисловість
3гр. люди споживачі
Висновок. Надавати допомогу всьому живому на Землі повинен вміти кожен з нас, щоб зберегти природу нашої планети нащадкам. Необхідно жити в гармонії з природою, а не намагатися полонити її.
Х. Підсумок уроку.
-         Що нового  дізналися на уроці?
-         Чи досягли очікуваних результатів? Згадайте свої сподівання.(Діти відповідають на запитання незакінченого речення) 
Вмійте  природу любити,
кожній стеблині радіти.
В полі, у лісі, над яром —
квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
шлях і стежиночку в гаї.
Все це окрасою буде
нашого рідного краю. 
ХІ. Оцінювання учнів. 
ХІІ. Домашнє завдання.
  Прочитати у підручнику  про прісні водойми.
   Підготувати відповіді на запитання після тексту.
1гр.Поміркуйте! Чому треба охороняти водойми.
2гр.Практичне завдання: скласти ланцюги живлення водойми.
3гр.Дібрати матеріал про тварин водойми.
4гр.Дібрати матеріал про рослин  водойми.



Комментариев нет:

Отправить комментарий