Поспішай творити добро
Людина починається з добра,
Із ласки і великої
любові,
Із батьківської хати і
двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Тема проекту: Поспішай творити добро.
Вид проекту: соціальний,
спрямований на досягнення конкретних цілей.
Класифікація
проекту: колективний ( презентація проекту:
групова).
Учасники проекту: учні 4 класу,
батьки.
Керівник проекту: Тищенко
Вікторія Олександрівна, класний керівник.
Терміни реалізації проекту:
вересень 2015 року – березень 2016 року.
Опис проекту: проект привернув увагу
місцевої громади до проблеми «духовної хвороби
сучасного суспільства» - байдужості до людей, які потребують, перш за все,нашої
уваги і турботи. Діти ніби показували приклад дорослим, якою повинна бути справжня
людина. Я вважаю, що реалізація цього проекту принесла користь у першу чергу
дітям, які вчилися творити добро. Життєвий досвід, отриманий ними під час роботи
у проекті, залишиться з ними на все життя і , я щиро вірю в це, ще не раз знадобиться
у вирішенні різних життєвих ситуацій. Сподіваюся, що цей досвід допоможе дітям у дорослому житті завжди
залишатися людиною у самому найгарнішому розумінні цього слова.
Новизна матеріалу: проектна діяльність
– нині одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює
умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів формує всі життєві компетенції:
полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійне здобування
знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі,
бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.
Актуальність матеріалу: актуальність
проекту обумовлена реаліями сучасності. Сьогодення
вирізняється швидким розвитком технічного прогресу і високих технологій. Виховання гуманізму, людяності повинно стати
одним із завдань діяльності школи і вчителя, і здійснюватися через творення
людям добра. Таким чином, вчитель і батьки повинні вчити дітей добру, любові,
милосердю. Для цього треба, щоб діти постійно бачили гуманістичний зміст
вчинків і поведінки тих, хто їх оточує: рідних, близьких, вчителів, дорослих.
Дитина не повинна виростати байдужою, нечуйною, черствою.Вона має зростати у
постійному піклуванні про навколишній світ рослин, тварин, людей, доглядати їх
і допомагати їм. У процесі творення людям добра у дітей виховується людяність, сердечність. Тому цей
проект має право на життя, на розвиток.
«Усі ми різні, але нас єднає Добро»
Мета проекту:
- створити
в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації
доброчинності;
- формувати
в дітей ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей,
почуття чуйності, тактовності, здатності до
співпереживання;
- виховувати бажання
жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які
відбуваються у житті, заохочення до добрих вчинків і корисних справ.
Етапи роботи над проектом:
І.
Підготовчий:
1)
визначення мети і теми проекту;
2)
розробка і формулювання підтем.
ІІ. Планування
роботи над проектом (пропонуються джерела і способи
одержання інформації).
ІІІ. Пошук,
накопичення, систематизація і опрацювання джерел.
ІV. Реалізація
проекту ( позакласні заходи, творчі конкурси, доброчинна
діяльність).
V. Оформлення результатів ( доповіді, творчі роботи,
презентація).
VІ. Звіт про роботу.
VІІ. Підведення підсумків роботи.
Очікувані результати:
-
розвиток життєвих компетенцій учнів;
- розвиток почуття
милосердя, доброти;
- розвиток умінь
працювати в команді;
- набуття
навичок дослідників;
- вироблення
вмінь самостійно працювати з додатковою літературою,
систематизувати
матеріали, робити висновки;
- удосконалення
вмінь презентувати результати досліджень;
- формування
активної життєвої позиції.
Висвітлення проекту: презентація соціального проекту була представлена на
обласному семінарі
директорів і заступників директорів з виховної роботи
( 14 квітня 2016
року).
Матеріали
соціального проекту були висвітлені у Всеукраїнському конкурсі
«Педагог-
новатор» на сайті «Методичний портал».
Зміст проекту: проект складається з акцій, які мають
тематичну спрямованість: соціальну, екологічну, культурологічну,
профорієнтаційну. Дана проектна діяльність стимулює інтереси учнів не лише до
нових знань, а й до розв’язання цілої
низки проблем, застосування їх у
конкретній діяльності та досягнення кінцевої мети. Адже учні працювали над актуальними проблемами
сьогодення, які мають значення для конкретних людей, навколишнього середовища.
Позитивний результат від реалізації проекту
залежав від рівня зацікавленості кожного учня певною проблемою, об’єктом дослідження. Враховувалась і
природна схильність учня до нового,
малозрозумілого, що викликає нові ідеї, асоціації. Це сприяє гармонізації стосунків між дітьми і природою, сім’єю
і громадськістю.
Хоч акції і
мали різну тематичну спрямованість, але кредом кожного було:
популяризувати благодійність як практичне втілення
духовних надбань людини, національних та
загальнолюдських цінностей.
Завдяки
проекту «Поспішай творити добро» буде налагоджено допомога людям похилого віку, які отримали радість від
спілкування, турботу та довіру. Діти переселенці отримали подарунки від учнів.
Воїни АТО отримували продукти, одяг, медикаменти. Завдяки матеріальній допомозі
сімей класу учні нашої школи та шкіл міста отримали кошти на лікування. Не
забули учні школи і про птахів, яких підгодовували взимку, про чистоту подвір’я.
Старт проекту: перед
початком роботи над проектом з питання
«Що ви думаєте про добро» кореспонденти класу
провели соціальне опитування населення міста: малечі дитячого садочка, молоді міста, своїх батьків, старшого покоління. Всі
свої справи, які протягом року робили, вирішили відобразити, за допомогою «Дерева
добрих справ», коріння якого тримали добрі почуття дітей.
Акція «Милосердя», проводилася
протягом року. Милосердя - діяльне
прагнення допомогти кожному, хто має в
цьому потребу. До школи зверталися батьки випускників нашої школи, батьки інших шкіл міста, з проханням матеріальної допомоги своїм онкохворим дітям. Так наш клас збирав кошти: Точці
Костянтину, Кафаровій Аліні, Грабцю
Сергію, Нікітіну Кірілу. Після курсу лікування, коли вони
повернулися з лікарні діти
провідували їх, цікавилися станом здоров’я.
Акція
«Творімо добро своїми руками», проводилася в жовтні, грудні та березні. Діти
разом з батьками прийняли участь в благодійному ярмарку, гроші, які отримали за
вироби, були відправлені для воїнів АТО.
Також для воїнів діти малювали малюнки, писали листи, відправляли речі, продукти,
медикаменти. До нашої школи прибули діти переселенці, яким ми подарували цікаві
книжки, канцелярські товари для школи.
Акція
«Допомога літнім людям», проводилася протягом року. Наш клас щомісячно зустрічався і надавав допомогу
ветерану Другої світової війни Пацак Катерині Василівні. Ветеранів міста вітали зі
святами, запрошували на єдині уроки мужності, випускали вітальні листівки,
прибирали територію Братської могили воїнів – захисників міста Синельникового в
роки Другої світової війни.
Акція «Трудовий десант», проводилася протягом року. Усі взаємини з
оточуючим світом відображають
ставлення учнів до самих себе.
Щоб зробити планету кращою весь клас
приймав участь у прибиранні території школи, виготовили годівниці та шпаківні
для пташок.
Плануємо на
майбутнє:
- надалі допомагати воїнам АТО необхідними речами;
- прийняти участь в акції зі збору переробки
пластикових пляшок та окремо
кришечок – закруток для виготовлення протезів воїнам АТО;
- провести акцію «Ветеран живе поряд», прибрати у
дворах ветеранів, запросити їх на свято та привітати з Днем Перемоги у Другій світовій війні;
- прикрасити
територію школи і прийняти участь в акції «Посади дерево»;
- розпочати роботу над благодійною акцією
«Назустріч мрії» з метою збору коштів для підтримки програм, що проводить
Міжнародний благодійний фонд «Сильні духом» для тяжкохворих дітей.
Презентація вищезгаданих акцій створила
модель розвитку добра, в результаті чого
учні навчилися:
-
популяризувати благодійність через різну тематичну
спрямованість;
-
залучати громадськість до співпраці;
-
бути толерантними;
-
приймати рішення;
-
аргументувати думки;
-
планувати свою роботу, передбачаючи реальний результат;
-
користуватися різноманітними джерелами
інформації;
-
допомагати та вибачати один одному;
-
бути чуйними і милосердними до ближнього;
-
створювати ситуацію успіху і підтримки;
-
бути особисто причетними до збереження природи.
Найбільша цінність
проекту: очі дітей
випромінювали любов, а серця їх переповнювала радість від того, що вони багато
чому навчилися, створили дива своїми руками, але найголовніше – поділилися з
усіма, хто цього потребує, частинкою своєї душі і серця. Уваги і тепла не буває
забагато.
Презентація
соціального проекту
Тема: Поспішай творити добро
Мета:- інформувати учнів про моральні цінності, виховувати почутті
співпереживання,
жалю, милосердя, співчуття;
- формувати свідоме
ставлення до людських чеснот, показ величі та краси
добра;
- виховувати справжню
людську радість – творення добра для інших;
- сприяти розвитку
творчих здібностей учнів та участі їх у благодійній
діяльності.
Форма проведення: урок – презентація соціального проекту
Хід
уроку
І. Організація класу.
Вчитель. – Поверніться до
гостей і привітайтеся.
Людина
починається з добра, (слайд 1)
Із
ласки і великої любові, (слайд 2)
Із
батьківської хати і двора, (слайд
3)
З
поваги, що звучить у кожнім слові. (слайд 4)
Вчитель. - Сьогодні ми підводимо підсумки роботи над нашим проектом
«Поспішай творити добро». (слайд 5).
- В ході роботи над проблемою ми
поцікавилися на скільки ця
актуальна тема для жителів
нашого міста.
Репортаж і перегляд відео
Журналіст 1. – Ми провели
соціальне опитування у населення. Спочатку ми
поцікавилися
у малечі, що вони думають про добро.
(Перегляд
відео. Слайд 6)
Журналіст 2. – Далі ми звернулися до
молоді нашого міста і дізналися, що
вони думають про добро. (Перегляд відео. Слайд 7)
Журналіст 1. – Також я поцікавилася у
своєї мами, що вона думає про добро.
( Перегляд
відео. Слайд 8)
Журналіст 2. – І звичайно ми не могли
не попитати у старшого покоління про
те, що на
їхню думку означає слово «добро».
(Перегляд
відео. Слайд 9)
Вчитель. – А з чим у вас асоціюється слово «добро»
Відповіді дітей.
- Співчуття ( слайд 10)
-
Підтримка (слайд 11)
-
Милосердя ( слайд 12)
-
Піклування ( слайд 13)
-
Небайдужість до ближнього ( слайд 14)
-
Добра порада ( слайд 15)
-
Хорошиий вчинок ( слайд 16)
-
Любов до оточуючого світу ( слайд 17)
Вчитель.
-
Добро можна тільки відчути. Це те, що спонукає нас радіти,
любити, співчувати. ( слайд 18)
-
Пригадайте, яку добру справу ви встигли зробити вчора чи
сьогодні.
Відповіді
учнів. – Побажав успіхів батькові
на роботі.
- Матусі подякувала за смачний сніданок.
-
Попитала у бабусі, як почуває, бо вчора їй було погано.
- Відвела сестричку до садочка, щоб матуся
встигла на
роботу.
Вчитель.
– А хто навчив вас робити добрі справи?
Відповіді учнів. – Батьки ( слайд 19).
- Бабуся, дідусь (
слайд 20).
- В дитячому
садочку вчили вихователі ( слайд 21).
- В школі вчать
вчителі (слайд 22).
Вчитель.
– А як можна впізнати
добру людину?
Вправа
« Риси доброї людини» (слайд
23) ( учні по черзі називають риси:
добра людина – щира, відверта, людяна, терпима, великодушна, порядна, благородна,
милосердна, щедра, відповідальна, чуйна, чесна, вірна, вміє співчувати,
поважати інших та ін.)
Вчитель.
- А хто
почув притаманну вам рису? ( Діти піднімають руки)
- Мені приємно, що ви в мене такі хороші.
Вчитель. – Доброта і чуйність, уміння розуміти
чужий біль, вчасно
підтримувати у важку хвилину – це повинно бути у
характері
кожної людини. Я пропоную вам переглянути
відео і, зверніть
увагу на те, які добрі справи ви побачите.
(
Притча о доброте) ( 2хв 17с) ( слайд 24)
Вчитель.
- Переглянувши відео скажіть, будь ласка, які добрі справи
ви
побачили? ( Відповіді учнів).
- Який висновок ви для себе
зробили?
Відповіді
учнів.
– Я сподіваюсь, що така добра дівчинка на своєму шляху
зустріне багато добрих людей, які будуть дарувати
їй
добро.
- А коли вона виросте теж буде робити добрі
вчинки.
Вчитель.
- А зараз давайте пригадаємо, які
добрі справи зробили ми і кому
ми подарували своє добро. У кожного на парті є
конверт з
фото. Вам потрібно вибрати тільки ті
фотографії, які
допоможуть вам розповісти про акцію, в якій приймав наш
клас. (Слайд 25.
Відео пісня про добро звучить в той час, коли
діти працюють в групах.)
І група. Вам потрібно підготувати результати
проведення акції «Милосердя» Звіт учнів. – Ми приймали участь в
акції «Милосердя» ( слайд 26)
- Милосердя – діяльне прагнення допомогти
кожному, хто має в
цьому потребу.
- Збирали кошти на лікування учнів нашої школи та учнів
шкіл
міста.
-
Наш клас здавав на лікування
учням нашої школи Точці
Костянтину, Кафаровій Аліні. ( слайд 27)
-
Випускнику нашої школи Грабцю Сергію, учневі ЗОШ №5
Нікітіну Кірілу.( слайд 28)
- Ми писали листи дітям.
- А коли повернулися з
лікарні, ходили провідували, цікавилися
їх станом здоров’я.
ІІ група. Вам потрібно підготувати результати проведення
акції «Творімо
добро своїми руками»
Звіт учнів. - Всі учні класу приймали участь в акції «Творімо добро своїми руками»
( слайд 29).
Звіт учнів. - Всі учні класу приймали участь в акції «Творімо добро своїми руками»
( слайд 29).
-
Для воїнів АТО малювали малюнки (слайд 30), писали листи
(слайд 31).
- Відправляли речі, продукти, медикаменти
для воїнів
(слайд 32).
- Прийняли участь в благодійному
ярмарку.
- Дітям переселенцям ми дарували
необхідні канцелярські
товари для школи та речі ( слайд 33).
ІІІ група. Вам треба
розповісти, що ви вже виконали по акції « Допомога літнім
людям»
Звіт учнів. - Також ми приймали участь в акції «Допомога літнім людям»
( слайд 34).
- У нас в місті є ветерани Другої світової війни.
- І
наш клас щомісячно зустрічається і надає посильну
допомогу Пацак Катерині Василівні. ( слайд 35)
- Ветеранів міста ми вітаємо зі святами,
запрошуємо на єдині
уроки мужності (слайд 36),
- випускаємо вітальні листівки.
- Прибираємо територію Братської могили
воїнів – захисників міста
Синельникового в роки Другої світової
війни. ( слайд 37)
ІV група.
Розкажіть про участь класу в акції «
Трудовий десант»
Звіт учнів. - Весь наш клас приймав участь в акції
«Трудовий десант»
(слайд 38).
- Усі наші взаємини з оточуючим світом відображають наше
ставлення до самого себе.
- Щоб зробити планету кращою
ми прийняли участь у прибиранні
території
школи ( слайд 39).
- Виготовили годівниці, шпаківні для
пташок (слайд 40).
- Так ми дбаємо про
пернатих друзів ( слайд 41).
Вчитель. – Ви розповіли,
що вже виконали, але ж ми розуміємо, що на цьому
наші добрі справи не закінчуються. А що ви плануєте ще
зробити?
Пропозиції
груп про добрі справи
І група.
Ми плануємо і надалі допомагати дітям,
які будуть потребувати нашої
матеріальної підтримки.
ІІ група. Плануємо й надалі
допомагати воїнам АТО необхідними речами.
Прийняти участь в акції зі збору та
переробки пластикових пляшок та
окремо кришечок – закруток для
виготовлення протезів воїнам АТО.
ІІІ група. Плануємо провести акцію «Ветеран живе поряд».
Прибрати у дворах ветеранів.
Запросити їх на свято та
привітати з Днем Перемоги у Другій
світовій
війні.
ІV група.
Надалі ми плануємо прикрасити територію
школи і прийняти участь в
акції « Посади дерево».
Вчитель. Погляньте на наше «Дерево добрих справ». Людина, як це дерево: її
тримають добрі почуття, добрі справи так само, як коріння
тримає і
живить дерево. А зараз я
пропоную і вам зробити маленьку добру
справу для себе.
Вправа
«Добре слово» (слайд 42, відео і
пісня про добрі справи)
Вчитель. У кожного із вас є ваша долонька. На долоньці є ваше ім’я. У своїх
групах дати товаришу праворуч свою
долоньку, щоб він написав одне
добре слово, яке характеризує вас. І так
передавати далі, доки долонька
знову не опиниться у вас.
Вчитель.
Подивіться на свої долоньки. Покажіть
мені. Скільки слів ви написали? ( Одне). А скільки
вам написали? ( 6-7 слів). Це ще один доказ того, що кожен із вас отримав більше. Який
висновок ми можемо зробити?
Учні. Ми своїми руками можемо зробити себе
щасливими.
Говорити добрі слова приємно.
Ми щасливі, коли говоримо іншим добрі слова,
робимо добрі справи.
Вчитель. Кожна людина заслуговує на те, щоб бути щасливою. А щасливою
може
бути
людина, яка думає не тільки про себе, а намагається
дарувати
своє добро оточуючим.
Дівчина співає пісню « Я бажаю вам
добра» ( на екрані відео під слова пісні)(слайд 43)
Вчитель.
Сьогодні ми підвели підсумки наших добрих справ, але кожен із вас
розуміє, що ми й надалі будемо творити добро.
Я пропоную
продовжити добрі справи і
розпочати роботу над благодійною акцією
«Назустріч
мрії» ( слайд 44) з метою збору коштів для підтримки
програм,
що проводить Міжнародний
благодійний фонд «Сильні
Духом»
для тяжкохворих дітей. Запрошуємо і наших гостей прийняти
участь в благодійній акції.
(Рекламний проспект. слайд 45)
Вчитель.
На цьому наш урок по підсумкам
роботи над проектом «Поспішай
творити добро» закінчується. Бажаю всім
гарного настрою. І
пам’ятайте: « Одна
добра справа здатна змінити цілий Світ».
(слайд
46)
В структурі сучасної екології виділяють такі основні напрямки; загальну, спеціальну та прикладну екологію.
Загальна екологія вивчає фундаментальні проблеми структурно-функціональної організації екосистем, а також досліджує взаємодію біосистем різних рівнів інтеграції між собою та довкіллям.
Спеціальна екологія досліджує закономірності функціонування конкретних екосистем або особливості пристосування популяцій різних видів організмів чи їх угруповань до умов навколишнього середовища.
Прикладна екологія з'ясовує різні аспекти дії чинників довкілля на біосистеми і спрямована на розв'язання головним чином практичних питань.
агроекологія (сільськогосподарська екологія)
аутоекологія (екологія організмів)
популяційна екологія (демекологія)
синекологія (екологія угруповань)
системна екологія (екологія екосистем)
екологія людини із такими підрозділами, як соціоекологія, антропоекологія.
еволюційна екологія — вивчає історичні зміни екосистем і біосфери у зв'язку зі змінами умов довкілля.
Системна екологія поділяється на розділи, які досліджують окремі види екосистем (екологія лісів, боліт тощо, а також урбоекологія, агроекологія і т. ін.).
Ще одна класифікація екологічних дисциплін, за принципом теоретичності і застосування знань на практиці включає екологію теоретичну і практичну:
Теоретична екологія (біоекологія) — екологія живих організмів: людини, тварин, рослин, мікроорганізмів. Цей розділ виник першим і є фундаментом екології.
Практична —
а) геоекологія — вивчає охорону і раціональне використання природніх ресурсів, ділиться на атмо-, гідро-, літо- та ландшафтну екологію.
б) соціоекологія — вивчає вплив соціально-економічних факторів на довкілля.
в) техноекологічна — вивчає техногенні фактори забруднення довкілля. Поділяється на екологію промисловості, с/г, транспорту.
Таким чином сьогодні є підстави говорити про складно організовану систему — екологічне знання.
Із середини ХХ століття термін «екологія» також вживається як синонім понять довкілля, «стан навколишнього середовища» тощо, зокрема у таких словосполученнях, як «екологічна криза», «екологічний стан», «екологічні проблеми».

Комментариев нет:
Отправить комментарий